Kawasaki KSR Pro 2014. Maimuța verde
04/11/2013
Melandri, la Aprilia în WSBK. Laverty merge cu Suzuki în MotoGP
04/11/2013

Suzuki a creat o versiune specială Hayabusa, ce va avea un sistem de control al tracțiunii – ETC (electronic traction control).

Deocamdată, Suzuki Hayabusa Special Edition este destinat doar pieței japoneze. Așadar, europenii mai au de așteptat până când supersportivele din Hamamatsu vor avea echipat un sistem electronic de control al tracțiunii conform InSella.it.

De altfel, prima motocicletă Suzuki cu un sistem de control al tracțiunii este noua V-Strom 1000, prezentată recent.

În esență, Suzuki Hayabusa nu s-a schimbat prea mult de-a lungul timpului. Motocicleta a primit periodic o restilizare, dar partea mecanică a rămas aproape neschimbată față de modelul inițial lansat în 1999. Acum, se pare că japonezii își doresc ca supersportiva să se modernizeze și în spatele  carenelor.

Pe lângă ETC, Suzuki Hayabusa Special Edition are ABS și S- DMS (Suzuki Drive Mode Selector). Pe scurt, japoneza are trei moduri de pilotaj: A, B sau C. Primul oferă motociclistului toată puterea dezvoltată de către motor, modul B reduce puterea la turații joase, iar modul C reduce puterea la jumătate pe toată plaja de turații.

Sistemele electronice au devenit indispensabile pentru motocicletele supersport, iar Suzuki Hayabusa era nevoită să se conformeze. Astfel, în teorie, cei 173 CP și cuplul de 144 Nm al motorului de 1340 cmc, cu patru cilindri în linie, ce echipează Suzuki Hayabusa Special Edition pot fi folosiți în siguranță de către motocicliștii cu mai puțină experiență.

Foto: insella.it



Cosmin Voicu
Cosmin Voicu
Îmi plac motocicletele de când eram mic și mă uitam împreună cu tatăl meu la MotoGP și la WSBK. Îmi aduc aminte de cursele cu Doohan și mai târziu de Rossi când alerga la 125 și la 250. Și de Fogarty și Haga la Superbike.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.