La patru ani după lansarea primei versiuni Triumph Tiger 800, constructorul din Hinckley vine la Milano cu noi declinări al tigrului: XR, XC, XRX și XCX sunt acronimele care ne bagă în ceață. Dar vine Bear Grylls să ne salveze.
Și familia Tiger 800 de la Triumph se înmulțește cu ocazia salonului de la Milano. La fel ca prima generație Tiger 800, cea nouă vine cu două versiuni: Tiger 800 XR (cu jante de aliaj și roată de 19 inch pe față) și Tiger 800 XC (roți spițate, 21 inch pe față și suspensii reglabile). Adică un tigru orientat spre turism pe stradă, altul spre aventură în off road.
În afară de aceste versiuni, sunt oferite și cele care mai au un “X” la sfârșit, pentru a arăta că sunt vârful de gamă: XRX și XCX includ numeroase accesorii și sisteme electronice de control pentru a spori siguranța și plăcerea de a conduce.
Toate modelele au ca dotare de serie accelerația drive-by-wire ce comunică în timp real cu ABS-ul și controlul tracțiunii. ABS-ul este decuplabil pe toate versiunile, însă dacă pe XR și XC nu există decât posibilitea de a-l opri sau porni, pe XRX și XCX există și modalitatea “off-road”. La fel este și în cazul controlului tracțiunii. Tot pe versiunile vârf de gamă se poate opta pentru unul din cele patru grafice în care răspunde motorul (Rain, Road, Sport și Off-Road), ele având totodată cruise control și computer de bord. De altfel, cam acestea ar fi marile îmbunătățiri față de modelul anterior.
Dacă electronica și dotările diferențiază cele patru versiuni, un lucru este identic la toate: motorul cu trei cilindri de 799cmc ce scoate 95 de cai la 9300 rpm. Acesta a fost revizuit pentru a reduce zgomotul și consumul (cu 17%, spun cei de la Triumph). Conform producătorului, cei 19 litri ai rezervorului îi permit lui Triumph Tiger 800 să parcurgă 400 km.
Varianta XC este promovată cu ajutorul lui Bear Grylls. Adică, parafrazând un slogan la modă: “Bună pentru Bear Grylls, bună pentru orice aventurier”.