Valentino Rossi – The Game
11/12/2015
Oyibo. 14 luni în Africa. O carte ce nu trebuie să-ți lipsească
14/12/2015

AJP PR7 – Aventura portugheză

Unii producători scriu pe carenă sau pe șa “adventure”, “enduro” sau “explorer” pentru ca potențialii clienți să știe în ce scop să folosească modelul respectiv. Nu e cazul portughezilor de la AJP, care au numit simplu modelul lor: PR7. Însă cunoscătorii știu ce se ascunde sub aceste inițiale.

AJP PR 7 a fost arătat publicului pentru prima dată sub formă de prototip anul trecut la Intermot. Anul acesta, la EICMA, a fost prezentată versiunea finală. În principiu e un model care arată ca și motocicletele care iau startul la Dakar, adaptată pentru a fi folosită zilnic. Are un monocilindru de 600 cmc, rezervor de 17 litri sub șa (pentru un centru de greutate cât mai coborât) și numai 165 de kg (cu plinurile făcute!).

AJP PR7

Segmentul Adventure Touring a crescut foarte mult în ultima perioadă, însă toți producătorii oferă în această gamă motociclete orientate mai mult spre asfalt. AJP a construt de la înființare (1987) numai motociclete pentru off-road.

PR7 are aproape totul pentru a-i seduce pe entuziaștii turismului și aventurii. Producătorul declară că este ușoară, agilă, confortabilă, are autonomie suficientă și e capabilă să transporte bagaje. De la motocicletele enduro e luat aspectul cu parbriz înalt sub care se găsește un bord complet digital.

AJP PR7_3

Cadrul este dintr-un amestec de alumiu și oțel, ușor, compact și rigid. Țevile care îmbrățișează motorul și sunt sudate pe jug au și rol de rezervor de ulei. Componentele suspensiei sunt de top. Pe față întâlnim o furcă inversată complet ajustabilă Marzocchi cu jambe de 48mm și o cursă generoasă de 300mm. Garda la sol este de 320mm, iar ampatamentul de 1532mm, lucruri care sugerează o adevarată motocicletă pentru off road. Pe spate, bascula de aluminiu (marcă înregistrată AJP) culisează datorită amortizorului Ohlins ce are cursa de 280mm. Responsabile de frânare sunt discurile de 280mm cu două pistonașe pe față și de 240mm pe spate.

Motocicleta este compactă și oferă o bună ergonomie pentru mersul în scărițe. Rezervorul amplasat sub șa centralizează masele și păstrează o siluetă ascuțită, oferind totuși suficient spațiu pentru 17 litri de combustibil. O schimbare față de prototipul prezentat anul trecut o reprezintă locul bușonului rezervorului. Dacă la prima versiune era sub șa, acum este plasat mai convenabil, în fața șeii. Dimensiunile roților cu care este echipată PR7 arată clar care este terenul unde se simte cel mai bine: 90/90-21 pe față și 140/80-18 pe spate.

AJP PR7_1

Cea mai mare schimbare față de primul protototip o constituie motorul. Daca inițial era echipată cu monocilindrul de 660 de pe Yamaha Tenere, acum pe ea este prezent un motor de 600cmc produs de firma italiană SWM (același motor care a fost folosit pe Husqvarna TE630 până în 2013). Motorul compact și ușor completează filosofia modelului. Are un arbore de balansare pentru reducerea vibrațiilor, patru supape și e răcit cu lichid. Teoretic, acest motor ar trebui să îi încânte și pe piloții experimentați în mersul în off-road, dar să ofere și un mers confortabil în cazul turismului la viteză mai mare.

AJP PR7 va fi oferită spre vânzare la începutul sezonului 2016.

AJP PR7_4

 

 



Catalin Sanatescu
Catalin Sanatescu
Sunt exact ca si tine, cel care ai intrat pe acest site: dacă aș avea un puţ cu petrol în curte, iar temperaturile ar fi mereu peste 15 grade Celsius, aș fi cel mai fericit dintre pământeni. După experienţele din radio şi tv acum este rândul presei online. Alte pasiuni: trail running, cicloturism.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.