Noul Triumph Bonneville 1100. Primele fotografii-spion
12/03/2015
Yamaha pune la bătaie gama off-road 2015. Test-ride pentru enduriști și motocrosiști
13/03/2015

Accidente moto în 2014: 65 – morți, 394 – răniți grav. Principalele cauze. Studiu

65 de motocicliști au murit anul trecut în România, iar 394 au fost răniți grav, dintr-un total de 963 de accidente moto. Datele reies dintr-un studiu al poliției prezentat în cadrul startului unei campanii de siguranță moto.

Studiul arată că numărul accidentelor mortale și grave a înregistrat o scădere ușoară anul trecut.

accidente rutiere grave

Date generale accidente rutiere (accidente în care au fost implicați toți participanții la trafic)

  • 19% din totalul evenimentelor produse în 2014 reprezintă accidente rutiere grave în care au fost implicate motocicliști
  • Deși mare, numărul accidentelor rutiere grave este în scădere față de anii precedenți. Față de 2008 s-au înregistrat cu 20% mai puține accidente și au murit cu 40% mai puțini oameni.dinamica accidente rutiere grave

 

  • Indisciplina pietonală rămâne principala cauză a accidentelor rutiere grave din 2014. Este urmată de viteză și de neacordarea priorității.

cauze accidente rutiere grave

Accidente moto

  • Problema principală – lipsa educației rutiere care să asigure „conviețuirea“ conducătorilor moto alături de ceilalți participanți la trafic, în condiții de siguranță
  • Mopediștii au fost implicați în cele mai multe accidente grave (50% din total)
  • Cele mai grave consecințe au rezultat din accidentele motocicliștilor (62,63% din persoanele decedate, 53,78% din răniții grav)
  • Motocicliștii, vinovați de producerea a 62,41% din totalul accidentelor grave. (n.r.: Studiul nu precizează dacă acest procent include și cazul autorului moral. De exemplu, dacă un autoturism nu-i acordă prioritate motociclistului, iar motociclistul cade, fără să existe contact, șoferul nu este considerat vinovat)

accidente grave vehicul

Cauzele accidentelor grave produse din vina motocicliștilor

  • Viteza (19%)
  • Neacordarea priorității de trecere (3,75%)
  • Nepăstrarea distanței între vehicule 3,69%
  • Alcoolul – cauză incidentă în 4,47% din accidentele produse de conducătorii moto

Cauzele accidentelor grave produse din vina altor participanți la trafic:

  • Neacordarea priorității de trecere – 17%
  • Neasigurare la schimbarea direcției de mers – 6,67%
  • Traversarea neregulamentară a pietonilor – 2,65%

Străzile orașelor, cele mai periculoase

  • În 2014, 41% din accidentele moto grave generate de conducătorii moto s-au produs pe străzi
  • În clasament urmează drumurile naționale
  • Cele mai sigure sunt autostrăzile

Duminica – ziua neagră. Iulie – luna accidentelor

  • 22% din accidentele grave generate de motocicliști au avut loc duminica. Sâmbăta au fost înregistrate 18%, iar miercuri 10%
  • 16% din accidentele grave au avut loc în luna iulie. Aproape la fel de multe au fost înregistrate în luna august, iar cele mai puține, în ianuarie.
  • 25% din accidentele moto grave au avut loc în intervalul 17.00 – 19.000

orar

 



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro Facebook: Cristian Predoi Instagram: @cristian.adventure

4 Comments

  1. Florin spune:

    Majoritatea sunt din cauza teribilistilor care incearca sa demonstreze lumii cat de rapid e motorul lui pe drumuri publice …

  2. Sorin Olariu spune:

    Cele mai sigure sunt autostrazile…..normal , de unde autostrazi !?

  3. varga mihai spune:

    „De vina sunt mai multi factori care in acea ecuatie dau rezultatul respectiv. Cand conducem sa incercam sa eliminam la minim toti acei factori care ar putea duce la o tragedie. Restul si mila.

  4. ddd spune:

    La 2 roti ar trebui facut RCA de 10 ori cat la o masina

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.