Harley-Davidson Freewheeler. Un nou trike made in Milwaukee
27/08/2014
Comemorare la Sânzieni. Chopper Academy M.C. cheamă motocicliștii la marș
27/08/2014

Scuterul, rățușca cea urâtă din lumea celor două roți

Toată lumea se uită strâmb la scutere. Mulți motocicliștii spun că-s pentru fetițe, iar șoferii nu dau nici măcar un claxon pe ele. Dar, că vrem sau nu să recunoaștem, un scuter poate fi în unele situații mult mai bun ca o motocicletă și, mai ales, ca o mașină.

La noi, când spui scuter, te gândești automat la livrator de pizza, poștaș din Dedulești sau instalator din Băicoi. Ceea ce nu-i neapărat rău. Sunt meserii oneste și neapărat trebuincioase societății. Și expun perfect atuurile unui scuter: ieftin și practic. Partea rea e că această imagine nu-i deloc cool. Nimeni nu vrea să fie instalator în Băicoi, iar în accepțiunea generală, e de porc să mergi prin oraș pe un atelaj de 50 cmc cu sunet de drujbă. Plus că e al naibii de ciudată poziția aceea de scaun de WC. Nu e și nu va fi niciodată la fel de sexy ca o Yamaha R1.

Dar dacă deschizi bine ochii și vezi scutere precum Vespa sau maxi-scuterele făcute de japonezi, lucrurile se schimbă. Ai stil, putere suficientă cât să demarezi în fața mașinilor și confort. Dacă ai nevoie de o mașinărie cu care să mergi zilnic la serviciu, maxi-scuterul este, de departe cea mai bună alegere. Are o rază de bracaj ce-ți permite să te bagi cu el peste tot, ai „portbagaj“, n-o să-ți strici niciodată pantofii schimbând viteze și poți merge în costum la serviciu. Nu te bate vântul în genunchi, pe vreme rece poți să-ți montezi tot felul de protecții și se spune că-n cazul unui impact lateral, n-o să-ți iei o bară de mașină direct în picior. În plus, ca element de „siguranță pasivă“, n-o să fii niciodată tentat „să-ți scape mâna-n gaz“ și să mergi ca un huligan.

Italienii au înțeles-o. Spaniolii, la fel. În România, ca de obicei, lucrurile merg mai încet. Deși apar semne de schimbare, deși începi să mai vezi câteva maxi-scutere prin orașe, suntem departe. Și e greu de priceput masochismul celor care stau în trafic câteva ore pe zi când ar rezolva-o elegant cu un scuter. Iar o dată cu venirea toamnei, după o vară cu trafic cât de cât relaxat, acest lucru va deveni evident. Revin la studiul făcut de belgieni, care arată că, dacă 10% din șoferi ar trece pe două roți, am scăpa de ambuteiaje.

Cum multora le e frică să se urce pe motocicletă și cum n-are toată lumea chef să pedaleze câte-o oră-două pe zi, scuterul rămâne cea mai bună variantă pentru cei care vor mobilitate și confort în oraș, fără bătăi de cap. Iar pentru cei ce simt nevoia, neapărat, să epateze, există variante de 10.000 de euro. 

Așadar, cred c-ar trebui să le acordăm ceva mai multă atenție și respect scuterelor. Noi, ca motocicliști, dar mai ales șoferii. Nu-s cele mai sexy, senzații mai tari îți oferă o bicicletă, dar te poți baza pe ele dacă vrei oraș, mers relaxat și economie.

Foto: Mihnea Ratte



Cristian Predoi
Cristian Predoi
Redactor-șef PeMotoare.ro Facebook: Cristian Predoi Instagram: @cristian.adventure

1 Comment

  1. delia spune:

    Inca o dovada ca suntem prosti si inculti,cu minti retardate si pline de idei preconcepute de tara primitiva.Am fost in Paris,frumosul si elegantul oras unde sunt mai multe scutere decat masini.Unde dimineata lumea imbracata la costum cu diplomatul in mana si femei imbracate rafinat si sobru pornesc pe sutere spre servici.Unde lumea are decenta si respect pt orice.Si in Barcelona la fel.Dar ce sa stie prostul si romanul retardat de asa ceva?!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.