Balaurul, un bobber de școală veche, a fost meșterit manual, cu mare grijă într-un atelier din Gura Humorului. Stăpânul este Ovidiu Venin, care a transformat o Suzuki GSX 400 din 1983 într-un custom bike de toată frumusețea. Și n-a făcut-o de unul singur.
Ovidiu Theodor Venin este din Frasin, un orășel situat la 7 km de Gura Humorului, în județul Suceava. La școală, când alții făceau copaci din plastilină, Ovidiu făcea motociclete. Și-a dorit dintotdeauna un bobber, dar pe piață nu se găsesc astfel de motoare, așadar a trebuit să improvizeze. Și a avut un ajutor de preț. De obicei, pasiunile se transmit din tată în fiu. De această dată, s-au transmis din fiu în tată, așadar tatăl lui Ovidiu a pus mâna pe cheie și pe aparatul de sudură, gata să-și ajute fiul. Zis și făcut. Au cumpărat o Suzuki GSX 400 fabricată în 1983, pe care au transformat-o în ce vedeți mai jos.
PeMotoare.ro: De unde pasiunea pentru motociclete?
Pff…de când eram mic. În clasa a doua am făcut o motocicletă din plastilină în timpul unei ore de…nu mai știu exact ce oră era. Oricum. Și am făcut-o așa, ca la carte. Stil classic, cu motociclist pe ea, cu tot ce trebuia. Mi-a luat-o învățătoarea și o dus-o prin toată școala s-o prezinte. După care o rămas la cancelarie. Ideea de a avea un motor am avut-o de la 16 ani și abia la 20 am reușit să-mi iau un motor.
Care a fost prima ta motocicletă?
O Suzuki Bandit 400.
Ce-i cu motocicleta pe care tocmai ai construit-o? Cum o cheamă?
Sincer cu numele nu m-am hotărât neapărat să aibă un nume, dar de când am terminat-o, numai balaur i-am zis.
Cum ai reușit să construiești această motocicletă și câte ore ți-a luat?
Boala pentru bobber o am înainte să îmi iau primul motor, dar am rămas doar cu gândul până când mi-am luat chopperu’ acum doi ani (o Kawasaki Vulcan). De atunci a început și tatălui meu să-i placă motoarele. Când am văzut că-i plac, mai ales chopperele, am zis, hai să-i arăt și un bobber. Cum arată și că-mi doresc foarte mult unul. I-a plăcut, am vorbit cu el, și ne-am apucat de treabă. Am cumpărat motocicleta anul trecut pe vremea asta și în două săptămâni ne-am apucat de ea. Am lucrat la motocicletă până a dat frigul. A fost construită și asamblată pentru probă, după care desfăcută și a stat toată iarna în garaj până în primăvară. Atunci a fost sablată, vopsită și montată.
Deci, ai construit-o de la 0?
Da, de la 0. Este făcut ghidonul, șaua, cadru în mare parte și tot ce au fost suporți și sisteme de prindere pentru far, semnalizări, aripă spate, sistem de frânare spate, tijele de la schimbătorul de viteze care este acum la mână. Instalația electrică a fost modificată și repoziționată.
Ce eforturi ai făcut pentru a construi motocicleta? Ce costuri a implicat acest proiect?
Costurile nu au fost mari pentru că a fost făcută cu ce strânge omul pe lângă casă. Cadru este făcut din țeavă de gaz pe care o aveam pe acasă. Țeava pentru ghidon și rezervorul sunt de la fier vechi. La rezervor a fost mult de lucru pentru că era tot îndoit și nichelat. Eșapamentele finale sunt fabricate dintr-o țeavă de apă de la un TAF din cupru. Din comerț au fost cumpărate semnalizările, arcurile pentru șa, vopseaua și bila de biliard.
Cât timp ți-a luat să o construiești?
Sincer nu știu exact pentru că a fost făcută după cum am avut timp. În aceeași perioadă lucram, dar am calculat așa în mare și am ajuns la concluzia că maxim 2 luni mi-ar lua să construiesc una.
Mi-ai spus că te-a ajutat și tatăl tău. El de ce parte s-a ocupat?
Mai mult el o fost cu execuția. Până acum 10 ani a lucrat ca și mecanic. Tot timpul i-a plăcut să se apuce de toate. De reparat, de construit și având îndemânare și experiență mult mai multă ca mine, el a făcut cam tot. Mă refer la suduri și toate alea.
După ce i-ai insuflat pasiunea pentrut motociclete, tatăl tău a devenit și el motociclist ca tine, cu permis?
Da. La începutul lunii viitoare face un an de zile de când are permisul moto.
Unde ți-ai găsit inspirația pentru a face această motocicletă?
Pe net. Mie îmi plac motoarele clasice și chopperele. Și cum mă tot uitam pe net, am văzut un bobber, am văzut două…și tot așa. Au început să îmi placă din ce în ce mai mult.
Cadrul mi-ai spus că a fost fabricat de tine. Motorul este cel original de pe Suzuki?
Da. Motorul , jantele, furca, sistemul de frânare și instalația electrică sunt cele originale de pe Suzuki.
Acesta a fost un proiect unic sau urmează și altele?
În primă fază a fost unic pentru că îmi doream unul pentru mine, dar pe parcurs m-am tot gândit că trebuie să-l vând pentru a-mi plăti rata la bancă. Rata pentru că mi-am luat chopperul. Plus că între timp am tot văzut fel de fel de bobbere și sincer, pentru mine, să fie doar al meu, vreau un Triumph.
Ce model?
Bonneville.
Cu cât vrei să vinzi motocicleta, old bobberul?
La început m-am gândit la 3000 de euro, dar din cauză că nu am cartea de identitate, sunt nevoit să mai scad din preț.
Foto: galerie personală Ovidiu Theodor Venin
1 Comment
Super motorul si tot ce faceti in echipa !
Cum se rezolva cu cartea de identitate la bobber?